Як подати повідомлення про початок будівництва онлайн: інструкція
Автор статті: Антоніна
Сухар, архітектор компанії Profikarkas
У цій статті ми хочемо розповісти вам, як скористатися сервісом «Дія» для подання повідомлення про початок будівництва.
Процедура подання повідомлення про початок будівництва має бути оформлена після того, як ви отримали будівельний паспорт (докладніше ми писали тут) в обов'язковому порядку не пізніше ніж за один день до початку підготовчих робіт.
Що ж потрібно для того, щоб подати повідомлення онлайн?
- Перше – отримати на руки будівельний паспорт. Процес оформлення відбувається на основі ескізних намірів щодо забудови, які можна розробити самостійно, а можна доручити цю справу професіоналам.
- Друге – зареєструватися в «Дія», оформити електронний підпис (він вам знадобиться наприкінці) і після слідувати крокам, які описані нижче.
*послуга ще недоступна для здійснення в мобільному додатку, тому доведеться скористатися будь-яким зручним для вас браузером (Chrome, Safari, Firefox).
КРОК 1
Переходимо на посилання «Повідомлення про початок будівельних робіт на підставі будпаспорта» або знаходимо її за допомогою графи «назва послуги».
Натискаємо на «подати повідомлення» і на цьому етапі потрібно заповнити дані про ваш будівельний паспорт.
Тут важливим є час, коли ви отримали документ – якщо після 1.09.2020, вводимо в рядку присвоєний реєстраційний номер ЄДЕСБ.
Якщо паспорт було отримано до 1 вересня 2020 року, вводимо номер документа, дату видачі та назву органу, ким було видано.КРОК 2
Наступним кроком вносимо інформацію про майбутній об'єкт забудови: вид будівництва (нове будівництво, реконструкція тощо) та фактичне розташування. Якщо паспорт було оформлено після 1 червня 2019 року, об'єкту забудови було присвоєно адресу уповноваженим органом.
Далі необхідно вказати, чи є у вас право на ділянку і вибираємо: фактичне розташування об'єкта з адресою, яка вказана в будпаспорті, збігається чи ні.
КРОК 3
Якщо за крок 2 ви вказали, що документ на земельну ділянку у вас є, вводимо дані про неї.
КРОК 4
На цьому етапі необхідно запровадити код майбутнього об'єкта: будинок садибного типу чи дачний (садовий). Важливо вибрати саме той варіант, який відповідає призначенню вашої земельної ділянки (як вибрати земельну ділянку, у тому числі про їхнє призначення читайте у цій статті).
Тобто, якщо ви плануєте будувати будинок садибного типу (ІЖБ), необхідно, щоб і земельна ділянка, на якій розташовуватиметься об'єкт, відповідала за призначенням.
На садовій ділянці можна будувати будинки згідно з вимогами та обмеженнями садового товариства, тобто садовий будинок, але така будова вважається нежитловою і в такий будинок немає можливості прописатися.
На дачних ділянках можна будувати дачні будинки, і за бажання такий будинок можна буде перевести до розряду житлових будинків через виконавчі органи.
На ділянці для садибного будівництва можна будувати індивідуальний житловий будинок і прописатися в такому будинку не становитиме проблеми одразу після введення будинку в експлуатацію.
Тобто, ви вибираєте варіант «будинки дачні та садові», якщо ваша ділянка садова/дачна і передбачає будівництво на ній будинку з обмеженнями садового товариства. Ваш варіант «будинок садибного типу», якщо ваша ділянка присадибна і на ній можна організовувати будівництво індивідуального житлового будинку.
Далі з вашого кабінету автоматично підтягнуть ваші дані, і вам необхідно внести дані про співвласників, якщо є.КРОК 5
На цьому етапі маємо вибір: вказувати «господарський» метод будівництва або «підрядник». Зупинимося докладніше на цьому кроці.
З «господарським» методом все ясно – у разі вибору цього варіанта будівельником призначається забудовник, тобто ви. Якщо натиснути «підрядник», необхідно внести ЄДРПОУ юридичні особи компанії/бригади або паспортні дані індивідуального підрядника.
Тобто забудовник, вказуючи дані підрядника, має бути готовим до контролю від держави фактичної та фінансової сторін усіх етапів будівництва. Звісно, кожна будівельна компанія чи бригада будуть готові «висвітлювати» всю діяльність перед державним органам. Також є ймовірність того, що це відіб'ється непередбачено для забудовника на кошторисі.
Ми рекомендуємо обговорити це питання з вашим підрядником.
КРОК 6
Цей крок нам також варто пояснити детальніше. Тут нас запитують про проектувальника і в нас ще є два варіанти: заповнити дані про нього або натиснути «ні» і це буде фінальним кроком.
Згідно з чинним законодавством, проект – необов'язкова умова для отримання будівельного паспорта та подання повідомлення про початок будівельних робіт, проектна документація використовується тільки в процесі будівництва (для будинків понад 500 м2 правила дещо інші).
Тобто, якщо ви вирішите вказати проектувальника, вам знадобиться повна проектна документація, розробка якої вимагає виконання про вас деяких додаткових дій заздалегідь: отримати інформацію в повному обсязі про технічні умови підключення до основних інженерних комунікацій (газо-, водо-, електро- і т.п. .д.), звернутися до таких служб, як санітарно-епідеміологічна, пожежна охорона. І вже на основі отриманих даних проектна організація/проектувальник розроблятиме індивідуально під вас та ваші умови проект бажаного будинку.
Тобто, якщо цю роботу ви могли б виконувати по ходу розробки для вас проектної документації, то в такому разі початок роботи з проектом буде відкладатися доти, доки перераховані вище дії не будуть вами виконані.
Звичайно, розробка такої проектної документації принесе не мало переваг не тільки для забудовника та його гаманця, але й не допоможе безпосередньо в будівництві. Інформація, що міститься у тих додаткових сторінках так званого «повного» проекту, знає кожна серйозна будівельна компанія/бригада. На місці забудовника, на цьому кроці ми вказали б «ні», адже нікому не хочеться переплачувати за те, що за умовчанням і так буде виконано.
КРОК 7
Зрештою, тепер нам залишається перевірити всю заповнену форму та підписати її електронним підписом. Готово!
Впоралися всього за 7 кроків, витратили максимум пів години, навіть не виходячи з дому.
Успіхів у будівництві, читайте наш блог! :)